του Δημήτρη Δεσυλλα Οι παλαιότεροι έλεγαν : «Όταν αστράφτει το βράδυ απέναντι στην Παλιοβούνα, με καταιγίδα ξημερώνεται η Πάτρα».
Όταν τα κυβερνητικά επιτελεία και τα τηλεοπτικά παπαγαλάκια τους
λυσσομανούσαν για «μαϊμούδες συντάξεις», τη γενική ληστεία των συντάξεων
προετοίμαζαν. Όταν ουρλιάζουν για «τεμπέληδες δημόσιους υπάλληλους»,
τότε πογκρόμ απολύσεων και παράδοση της λειτουργίας του δημόσιου τομέα
στην καπιταλιστική κερδοφορία ακολουθεί.....
Τώρα οδύρονται για τα προβλήματα από την ανορθολογική κατανομή των Α.Ε.Ι. – Τ.Ε.Ι. και κάνουν το "χαρακίρι" της αυτοκριτικής για τα λάθη τους. Γιατί μια νέα καταιγίδα - επιδρομή - κακοποίηση στα εκπαιδευτικά, μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα ακολουθεί, με το όνομα "ΑΘΗΝΑ" (όπως λέμε το ξύδι - γλυκάδι)!
Το σχέδιο "ΑΘΗΝΑ" δεν πρόκυψε από παρθενογένεση. Είναι ώριμος καρπός των αντιδραστικών αλλαγών που προηγήθηκαν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ιδιαίτερα μετά τις κατευθύνσεις της "Λευκής Βίβλου" για την άμεση υπαγωγή της στις ανάγκες της καπιταλιστικής κερδοφορίας. Γι΄ αυτή τη σχέση, εμείς, από χρόνια, έχουμε υιοθετήσει τον όρο Επιχειρηματική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Που υποδηλώνει τη σύμφυσή της με το χώρο της κεφαλαιοκρατικής παραγωγής, την άμεση υπαγωγή της στο κεφάλαιο. Με στόχο το αποτελεσματικό ξεζούμισμα της επιστήμης αλλά και της οργάνωσης - Πανεπιστήμιο, με την ευρεία έννοια, για τις ανάγκες του. Το Πανεπιστήμιο εισβάλλει στον κόσμο των επιχειρήσεων και οι επιχειρήσεις στο Πανεπιστήμιο. Όλες οι λειτουργίες και θεσμοί ανασυγκροτούνται, αναδιατάσσονται και νέοι δημιουργούνται. Η έρευνα και η εκπαίδευση αναπροσανατολίζονται, βιομηχανοποιούνται και εμπορικοποιούνται. Η διοίκηση "μανατζμενοποιείται". Οι παλιές ιεραρχικές δομές τροποποιούνται. Ταυτόχρονα, το Πανεπιστήμιο, σαν ιδιότυπη επιχείρηση πρωταγωνιστεί στην εκμετάλλευση μισθωτής εργασίας και στην προώθηση νέου εργασιακού μεσαίωνα. Το ίδιο, στο εσωτερικό του, μετατρέπεται σε πεδίο κεφαλαιοκρατικού ανταγωνισμού.
Παρ΄ όλα αυτά, το σημερινό Πανεπιστημιακό επιχειρηματικό κεκτημένο έχει μπουκώσει. Δεν μπορεί να ανταποκριθεί με τις σημερινές οργανωτικές δομές, αγκυλώσεις και τα παλιά υπολείμματα δωρεάν παιδείας, στις επείγουσες ανάγκες κεφαλαίου, τρόϊκας και Μνημονίου, για αντιδραστική οργάνωση της εργασίας και αντίστοιχη σχέση με την εκπαίδευση.
Η βαθιά τομή σ΄ αυτήν την κατεύθυνση έγινε με το Νόμο ΠΑ.ΣΟ.Κ. - Ν.Δ. Αρχίζοντας από την κατάργηση των τμημάτων σαν βασικές ακαδημαϊκές μονάδες και τη "σαλαμοποίησή" τους σε επιμέρους προγράμματα, που υπάγονται σε υδροκέφαλες σχολές. Και τελειώνοντας με την παράδοση της Διοίκησης σε άμεσους εξωτερικούς εκπροσώπους επιχειρηματικών συμφερόντων και στο επιχειρηματικό καθηγητικό κατεστημένο.
Το σχέδιο "Αθηνά" ή σχέδιο "Σκύλα - Χάρυβδη" είναι στην ουσία το επόμενο βήμα (άρθρο) του Νόμου : Δεκάδες τμήματα ουσιαστικά καταργούνται και κλείνουν, οι φοιτητές και σπουδαστές τους ξεριζώνονται και η ζωή τους αναστατώνεται,, οι απόφοιτοί τους βρίσκονται με απαξιωμένα πτυχία καταργημένων τμημάτων, προσωπικό απολύεται, η πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση και το δικαίωμα στη μόρφωση ακρωτηριάζονται, οι ταξικοί φραγμοί για τα παιδιά των εργαζομένων εντείνονται.
Στη νέα γεωγραφία σχολών - τμημάτων - προγραμμάτων σπουδών, δημιουργείται μια βιώσιμη ζώνη από εκπαιδευτικά "γκέτο". Με ευέλικτα προγράμματα σύντομης ημερομηνίας λήξης, από πτυχιούχους - πελάτες που παίρνουν δόση πτυχίου, από ιδρύματα δια βίου μάθησης (ημιμάθειας ή αμάθειας). Με επιβολή διδάκτρων, ξέφραγο αμπέλι στις ορέξεις του ιδιωτικού κεφαλαίου, λειτουργώντας με ίσους όρους και κανόνες ανταγωνισμού με την ισότιμη πλέον τριτοβάθμια ιδιωτική εκπαίδευση. Σ΄ αυτήν την γεωγραφία θα χωράνε και μερικά προγράμματα αναβαθμισμένα, ως "εκτροφείο" για τα αναγκαία μυαλά, που το σύστημα έχει ανάγκη να στρατολογήσει για τη λειτουργία του. Όμως η πλειοψηφική ζώνη θα αποτελείται από σχολές - "εκπαιδευτικά εκτρώματα", όπου η εκπαίδευση και τα εργασιακά δικαιώματα θα βρίσκονται σε καθεστώς αλληλοκακοποίησης στο πρόσωπο κάθε φοιτητή - σπουδαστή!
Μπροστά σ΄ αυτή την εφιαλτική προοπτική, θα δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις στον αγώνα για την ανατροπή και κατάργηση του σχεδίου "Αθηνά". Για τη δημιουργία ενός διακριτού, μαχόμενου μετώπου των δυνάμεων της μισθωτής πνευματικής εργασίας και των φοιτητών - σπουδαστών, από τη σκοπιά ενός Νέου Εργατικού Μορφωτικού Διαφωτισμού. Για ΣΥΓΧΡΟΝΗ - ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΤΙΚΗ ΕΝΙΑΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, στον αντίποδα της προωθούμενης Ενιαίας Επιχειρηματικής Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που αποτελεί μεγάλη οπισθοδρόμηση. Για δωρεάν - ποιοτική παροχή γνώσης, με διευρυμένο γνωστικό ορίζοντα και υψηλή κριτική σκέψη. Με υψηλή ενότητα θεωρίας - πράξης. Με ευρύτερη επιστημονική και πολιτιστική κουλτούρα. Με υψηλές εργασιακές δυνατότητες και δικαιώματα στους φοιτητές.
ΠΑΤΡΑ 11/2/2013
Ο Δ. Δεσύλλας είναι περιφεριακός σύμβουλος Πελοποννήσου με την Αριστερή Παρέμβαση – Αντικαπιταλιστική Κίνηση στη Δυτική Ελλάδα» και μέλος της ΠΣΕ της ΑΝΤΑΡΣΥΑ ΑΝΤΑΡΣΥΑ - antarsya.gr
Τώρα οδύρονται για τα προβλήματα από την ανορθολογική κατανομή των Α.Ε.Ι. – Τ.Ε.Ι. και κάνουν το "χαρακίρι" της αυτοκριτικής για τα λάθη τους. Γιατί μια νέα καταιγίδα - επιδρομή - κακοποίηση στα εκπαιδευτικά, μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα ακολουθεί, με το όνομα "ΑΘΗΝΑ" (όπως λέμε το ξύδι - γλυκάδι)!
Το σχέδιο "ΑΘΗΝΑ" δεν πρόκυψε από παρθενογένεση. Είναι ώριμος καρπός των αντιδραστικών αλλαγών που προηγήθηκαν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ιδιαίτερα μετά τις κατευθύνσεις της "Λευκής Βίβλου" για την άμεση υπαγωγή της στις ανάγκες της καπιταλιστικής κερδοφορίας. Γι΄ αυτή τη σχέση, εμείς, από χρόνια, έχουμε υιοθετήσει τον όρο Επιχειρηματική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Που υποδηλώνει τη σύμφυσή της με το χώρο της κεφαλαιοκρατικής παραγωγής, την άμεση υπαγωγή της στο κεφάλαιο. Με στόχο το αποτελεσματικό ξεζούμισμα της επιστήμης αλλά και της οργάνωσης - Πανεπιστήμιο, με την ευρεία έννοια, για τις ανάγκες του. Το Πανεπιστήμιο εισβάλλει στον κόσμο των επιχειρήσεων και οι επιχειρήσεις στο Πανεπιστήμιο. Όλες οι λειτουργίες και θεσμοί ανασυγκροτούνται, αναδιατάσσονται και νέοι δημιουργούνται. Η έρευνα και η εκπαίδευση αναπροσανατολίζονται, βιομηχανοποιούνται και εμπορικοποιούνται. Η διοίκηση "μανατζμενοποιείται". Οι παλιές ιεραρχικές δομές τροποποιούνται. Ταυτόχρονα, το Πανεπιστήμιο, σαν ιδιότυπη επιχείρηση πρωταγωνιστεί στην εκμετάλλευση μισθωτής εργασίας και στην προώθηση νέου εργασιακού μεσαίωνα. Το ίδιο, στο εσωτερικό του, μετατρέπεται σε πεδίο κεφαλαιοκρατικού ανταγωνισμού.
Παρ΄ όλα αυτά, το σημερινό Πανεπιστημιακό επιχειρηματικό κεκτημένο έχει μπουκώσει. Δεν μπορεί να ανταποκριθεί με τις σημερινές οργανωτικές δομές, αγκυλώσεις και τα παλιά υπολείμματα δωρεάν παιδείας, στις επείγουσες ανάγκες κεφαλαίου, τρόϊκας και Μνημονίου, για αντιδραστική οργάνωση της εργασίας και αντίστοιχη σχέση με την εκπαίδευση.
Η βαθιά τομή σ΄ αυτήν την κατεύθυνση έγινε με το Νόμο ΠΑ.ΣΟ.Κ. - Ν.Δ. Αρχίζοντας από την κατάργηση των τμημάτων σαν βασικές ακαδημαϊκές μονάδες και τη "σαλαμοποίησή" τους σε επιμέρους προγράμματα, που υπάγονται σε υδροκέφαλες σχολές. Και τελειώνοντας με την παράδοση της Διοίκησης σε άμεσους εξωτερικούς εκπροσώπους επιχειρηματικών συμφερόντων και στο επιχειρηματικό καθηγητικό κατεστημένο.
Το σχέδιο "Αθηνά" ή σχέδιο "Σκύλα - Χάρυβδη" είναι στην ουσία το επόμενο βήμα (άρθρο) του Νόμου : Δεκάδες τμήματα ουσιαστικά καταργούνται και κλείνουν, οι φοιτητές και σπουδαστές τους ξεριζώνονται και η ζωή τους αναστατώνεται,, οι απόφοιτοί τους βρίσκονται με απαξιωμένα πτυχία καταργημένων τμημάτων, προσωπικό απολύεται, η πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση και το δικαίωμα στη μόρφωση ακρωτηριάζονται, οι ταξικοί φραγμοί για τα παιδιά των εργαζομένων εντείνονται.
Στη νέα γεωγραφία σχολών - τμημάτων - προγραμμάτων σπουδών, δημιουργείται μια βιώσιμη ζώνη από εκπαιδευτικά "γκέτο". Με ευέλικτα προγράμματα σύντομης ημερομηνίας λήξης, από πτυχιούχους - πελάτες που παίρνουν δόση πτυχίου, από ιδρύματα δια βίου μάθησης (ημιμάθειας ή αμάθειας). Με επιβολή διδάκτρων, ξέφραγο αμπέλι στις ορέξεις του ιδιωτικού κεφαλαίου, λειτουργώντας με ίσους όρους και κανόνες ανταγωνισμού με την ισότιμη πλέον τριτοβάθμια ιδιωτική εκπαίδευση. Σ΄ αυτήν την γεωγραφία θα χωράνε και μερικά προγράμματα αναβαθμισμένα, ως "εκτροφείο" για τα αναγκαία μυαλά, που το σύστημα έχει ανάγκη να στρατολογήσει για τη λειτουργία του. Όμως η πλειοψηφική ζώνη θα αποτελείται από σχολές - "εκπαιδευτικά εκτρώματα", όπου η εκπαίδευση και τα εργασιακά δικαιώματα θα βρίσκονται σε καθεστώς αλληλοκακοποίησης στο πρόσωπο κάθε φοιτητή - σπουδαστή!
Μπροστά σ΄ αυτή την εφιαλτική προοπτική, θα δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις στον αγώνα για την ανατροπή και κατάργηση του σχεδίου "Αθηνά". Για τη δημιουργία ενός διακριτού, μαχόμενου μετώπου των δυνάμεων της μισθωτής πνευματικής εργασίας και των φοιτητών - σπουδαστών, από τη σκοπιά ενός Νέου Εργατικού Μορφωτικού Διαφωτισμού. Για ΣΥΓΧΡΟΝΗ - ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΤΙΚΗ ΕΝΙΑΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, στον αντίποδα της προωθούμενης Ενιαίας Επιχειρηματικής Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που αποτελεί μεγάλη οπισθοδρόμηση. Για δωρεάν - ποιοτική παροχή γνώσης, με διευρυμένο γνωστικό ορίζοντα και υψηλή κριτική σκέψη. Με υψηλή ενότητα θεωρίας - πράξης. Με ευρύτερη επιστημονική και πολιτιστική κουλτούρα. Με υψηλές εργασιακές δυνατότητες και δικαιώματα στους φοιτητές.
ΠΑΤΡΑ 11/2/2013
Ο Δ. Δεσύλλας είναι περιφεριακός σύμβουλος Πελοποννήσου με την Αριστερή Παρέμβαση – Αντικαπιταλιστική Κίνηση στη Δυτική Ελλάδα» και μέλος της ΠΣΕ της ΑΝΤΑΡΣΥΑ ΑΝΤΑΡΣΥΑ - antarsya.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου