Παρασκευή 29 Οκτωβρίου 2010

Γ.Μίχας: Η 7η Νοεμβρίου δεν είναι «πρόβα εξουσίας»

«Ασυγχώρητα ανεύθυνοι» είναι κατά τον υποψήφιο δήμαρχο Πειραιά, Γιάννη Μίχα, «όσοι επιχειρούν να μετατρέψουν τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές σε πρόβα εξουσίας για τα κόμματά τους». Mιλώντας στο tvxs.gr, ο επικεφαλής του συνδυασμού, Πειραιάς Πολιτών - Καθαρή Συμφωνία, διαμηνύει: «να κάνουμε τη δική μας επανάσταση του αυτονόητου».
Οραματιζόμενος τον Πειραιά ως μία «πόλη προορισμό», αναφέρεται στο «μεγάλο στοίχημα της μετατροπής της Λιμενοβιομηχανικής Ζώνης Δραπετσώνας – Κερατσινίου σε χώρο πρασίνου, καινοτομίας, τουριστικής αξιοποίησης, πολιτιστικής δράσης, εκπαιδευτικών και καινοτομικών υποδομών».....
«Οι διαφωνίες που έχω εκφράσει για σημεία της σύμβασης εξακολουθούν και ισχύουν», υπογραμμίζει, αναφορικά με τη δραστηριότητα της Cosco στο λιμάνι, προσθέτοντας ωστόσο ότι, δεδομένης της κύρωσης της συμφωνίας από τη Βουλή, «θα επιδιώξουμε να έχει η πόλη τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη από τις κινεζικές επενδύσεις».
«Το μνημόνιο αποτελεί την Οδύσσειά μας, ο Καλλικράτης την Ιθάκη μας», αναφέρει χαρακτηριστικά ως προς τους δύο βασικούς πυλώνες της κυβερνητικής πολιτικής και αναδεικνύει ως «διακύβευμα της διοικητικής μεταρρύθμισης» την απαλλαγή «από τις παθογένειες που κατατρέχουν χρόνια τώρα την ελληνική δημόσια διοίκηση».
Ο κ. Μίχας υπολογίζει ότι το χρέος του δήμου Πειραιά ξεπερνά τα 140 εκατ. € και δηλώνει ότι εντοπίζει «διόδους» μέσα από τον Καλλικράτη, ο οποίος «επιτρέπει υπό προϋποθέσεις την αναδιάταξη του χρέους και την χρονική επιμήκυνση της αποπληρωμής του». Άλλωστε, αναφέρεται στην «τεράστια περιουσία» του δήμου: «τουλάχιστον 145 ακίνητα και οικόπεδα δεκάδων χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων ανυπολόγιστης αξίας» ως αξιοποιήσιμη. Ο ίδιος εξαγγέλλει «οικονομικό και διοικητικό εξορθολογισμό» για δημοτικές επιχειρήσεις όπως ο ρ/σ Κανάλι 1.
«Οι προσπάθειες που έκανα για να βοηθήσω το Δήμο του Πειραιά και τον ίδιο προσωπικά είναι αδιάσειστα τεκμήρια των διαθέσεών μου απέναντί του», δηλώνει, κληθείς να σχολιάσει τις θυελλώδεις σχέσεις του με τον απερχόμενο δήμαρχο Πειραιά, Παναγιώτη Φασούλα.
Ακολουθεί η συνέντευξη του κ. Μίχα στο tvxs.gr:
Έχετε ορίσει τις πρώτες δράσεις σας, εφόσον εκλεγείτε; Ποιες είναι αυτές, κυρίως σε ό,τι αφορά αυτή καθεαυτήν την καθημερινότητα στην πόλη.
Tις προτεραιότητες για κάθε πόλη τις καθορίζει η ίδια η καθημερινότητά της. Δεν ξέρω ποια είναι η σχέση σας με τον Πειραιά, τι ακριβώς γνωρίζετε για το μεγάλο λιμάνι, αλλά όλοι όσοι ζούμε εδώ, βιώνουμε μια πνιγηρή καθημερινότητα. Και δεν ευθύνεται μόνο η έλλειψη καθαριότητας γι’ αυτό. Η ρυπαρότητα στους δρόμους και οι ξέχειλοι κάδοι είναι η όζουσα υπενθύμιση ότι σ’ αυτόν τον τόπο ξεχάστηκαν ακόμα και τα αυτονόητα. Γιατί είναι αυτονόητο ότι δεν μπορούμε να μιλάμε για ποιότητα ζωής σε μια πόλη που πνίγεται στο σκουπίδι. Είναι όμως επίσης αυτονόητο ότι και να μετατρέψουμε τον Πειραιά στην καθαρότερη πόλη-βιτρίνα της χώρας, όπως είναι ο δικός μας στόχος, δεν θα μπορέσει να μπει στο τρένο της ανάπτυξης όσο η σχέση του με το λιμάνι παραμένει συγκρουσιακή, όσο οι υποδομές του μένουν στάσιμες, όσο η αγορά του μαραζώνει αισθητικά και οικονομικά, όσο κρατάμε στην αφάνεια το πολιτιστικό και ιστορικό του πλούτο και κακοποιούμε, αντί να αναδεικνύουμε, το περιβάλλον και τη φυσική του ομορφιά.
Σήμερα επομένως καλούμαστε να κάνουμε τη δική μας επανάσταση του αυτονόητου. Και αυτό ακριβώς δεσμευόμαστε ως δημοτική αρχή Πειραιά, εάν και εφόσον μας εμπιστευθεί ο πειραϊκός λαός. Το σχέδιο δράσης μας που πολύ σύντομα θα καταθέσουμε ενώπιον του, περιλαμβάνει συγκεκριμένες, μετρήσιμες και κοστολογημένες πολιτικές, οι περισσότερες από τις οποίες άμεσα υλοποιήσιμες, όπως για την αποτελεσματική διαχείριση των απορριμμάτων και την αναζωογόνηση κάθε κήπου, κάθε πλατείας, κάθε πάρκου ώστε να ανασάνει η πόλη μας και η ζωή μας.
Ο νέος δήμαρχος Πειραιά θα κληθεί με τη σειρά του να αντιμετωπίσει τα ιδιαίτερα υψηλά χρέη. Έχετε προσδιορίσει το «φέσι» του δήμου; Αγγίζει τα όρια της στάσης πληρωμών; Πώς θα επιχειρήσετε να αντιμετωπίσετε το οικονομικό αδιέξοδο, το οποίο άλλωστε -αν συμφωνείτε- αποτελεί προϋπόθεση για την άσκηση ουσιαστικής πολιτικής.
Κατ’ αρχήν μιλάμε για ένα χρέος που ξεπερνά τα 140 εκατ. € και αναδεικνύει τον Πειραιά σε «πρωταθλητή» ανάμεσα στους δήμους της χώρας. Ο καθένας αντιλαμβάνεται επομένως, ότι η διευθέτησή του είναι εκ των ων ουκ άνευ για την εύρυθμη λειτουργία του Δήμου, την εργασιακή του ειρήνη, την ποιότητα και αποδοτικότητα των υπηρεσιών του.
Θα διαφωνήσω ωστόσο ότι έχουμε μπροστά μας αδιέξοδο. Δίοδοι υπάρχουν. Τις δίνει πρωτίστως η ίδια η θεσμική μεταρρύθμιση του Καλλικράτη που επιτρέπει υπό προϋποθέσεις την αναδιάταξη του χρέους και την χρονική επιμήκυνση της αποπληρωμής του. Ύστερα πρόκειται για ένα Δήμο υπερχρεωμένο μεν, αλλά διόλου φτωχό. Το ακριβώς αντίθετο μάλιστα! Ο Δήμος Πειραιά διαθέτει τεράστια περιουσία, τουλάχιστον 145 ακίνητα και οικόπεδα δεκάδων χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων ανυπολόγιστης αξίας. Το ότι όλα αυτά παραμένουν αναξιοποίητα στερώντας του σημαντικότατα έσοδα, το ότι έχουμε σε αχρηστία τόσα ακίνητα και την ίδια στιγμή δίνουμε υπέρογκα ενοίκια για τη στέγαση δημοτικών υπηρεσιών, είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό δείγμα εκείνου που σας ανέφερα παραπάνω. Ότι δηλαδή για να προχωρήσουμε μπροστά δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε την Αμερική αλλά τα αυτονόητα. Σ’ αυτά επικεντρώνονται οι προγραμματικές μας δεσμεύσεις.
Είμαστε αποφασισμένοι να μην αφήσουμε ανεκμετάλλευτη την ανάσα που μας προσφέρει ο Καλλικράτης για τα δημοτικά χρεόγραφα, ούτε ασφαλώς αναξιοποίητα τα μεγάλα όπλα που αγωνιστήκαμε να κατασκευάσουμε στο πλαίσιο της προετοιμασίας της διοικητικής μεταρρύθμισης για την εξυγίανση της οικονομικής λειτουργίας των Οργανισμών και Επιχειρήσεων των ΟΤΑ. Ενεργοποιούμε παράλληλα τη Δημοτική Περιουσία. Αξιοποιούμε τις μεγάλες δυνατότητες της πόλης μας για ανάπτυξη δραστηριοτήτων τουριστικών, πολιτιστικών και επιχειρηματικών δράσεων. Διεκδικούμε από το λιμάνι όσα οφείλει στην πόλη, είτε με τη μορφή αντισταθμιστικών οφειλών είτε με τη μορφή αντισταθμιστικών έργων. Και ο δρόμος για ένα οικονομικά βιώσιμο παρόν και μέλλον του Πειραιά έχει ανοίξει…
Στο πλαίσιο που θέτει η προηγούμενη ερώτηση, εκκρεμούν ζητήματα όπως η καταβολή δεδουλευμένων στους εργαζόμενους καθαριότητας ή στο δημοτικό ρ/σ (Κανάλι 1). Τι προτίθεστε να πράξετε;
Το αυτονόητο τονίζω και πάλι! Τα δεδουλευμένα είναι δεδουλευμένα και πρέπει να καταβληθούν στο ακέραιο. Από εκεί και πέρα, ένα και ένα κάνουν δύο. Αν θέλουμε να δώσουμε οριστικά τέλος σε μια κατάσταση που εξαντλεί ψυχολογικά και οικονομικά τους εργαζόμενους του Δήμου και μας προσβάλλει όλους στον Πειραιά, η λέξη-κλειδί είναι νοικοκύρεμα. Πως; Έχουμε τα παραδείγματα των καλών πρακτικών και των δοκιμασμένων λύσεων που εφαρμόσαμε στην Νομαρχία Πειραιά. Όπως πετύχαμε μέσα σε δύο τετραετίες να διαμορφώσουμε μια Νομαρχία πρότυπο συνετούς διαχείρισης των οικονομικών της, που στάθηκε «κυρία» στις υποχρεώσεις της τόσο απέναντι σε τρίτους όσο και απέναντι στο έμψυχο δυναμικό της, αντιμετωπίζοντας πάντα ως συνεργάτες τους υπαλλήλους της -- γι’ αυτό άλλωστε και εκείνοι στήριξαν το έργο της, όχι μόνο με την προσωπική τους εργασία αλλά και με τη ψυχή τους--, έτσι οφείλουμε να πετύχουμε στο Δήμο.
Αναφερθήκαμε για παράδειγμα στο ζήτημα του δημοτικού ραδιοφώνου και σας ρωτώ. Πώς να μην αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα με την καταβολή των δεδουλευμένων, τη στιγμή που τα έξοδά του αγγίζουν ετησίως τα 3 εκατ. ευρώ και τα έσοδά του είναι στη ίδια μοίρα με την ακροαματικότητά του, δηλαδή σχεδόν μηδενικά; Tα πράγματα είναι απλά, και δεν χρειάζεται να είναι κανείς οικονομολόγος ή media manager για να καταλάβει ότι απαιτείται οικονομικός και διοικητικός εξορθολογισμός. Αυτό ακριβώς είναι το νοικοκύρεμα που λέμε σε απλά ελληνικά ως συνδυασμός «Πειραιάς Πολιτών – Καθαρή Συμφωνία» και θα επιδιώξουμε ως Δημοτική Αρχή Πειραιά, με περικοπή της όποιας σπατάλης, με ορθή κατανομή του ανθρώπινου δυναμικού του Δήμου, με επανεξέταση της φυσιογνωμίας και του προγράμματος του δημοτικού μας ραδιοφώνου, ώστε να αποκτήσει την ταυτότητα που σήμερα απουσιάζει. Και επειδή τελευταία κυκλοφορούν ευφάνταστα σενάρια περί απολύσεων στο Κανάλι 1 που δήθεν ετοιμάζει ο Γιάννης Μίχας αν βγει δήμαρχος, θυμίζω ότι ο Μίχας ήταν εκείνος που έσπευσε στο Κανάλι-1 όταν πρόσφατα η διοίκηση απέλυσε τρεις ηχολήπτες του σταθμού και πέτυχε την επαναπρόσληψή τους. Έτσι, για να βάλουμε λίγο τα πράγματα στην πραγματική τους διάσταση.
Με ποιο τρόπο μπορεί να συνδράμει η δημοτική αρχή στην αύξηση της απασχόλησης;
Με τις αναπτυξιακές εκείνες πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουμε από την επομένη μέρα στο Δήμο και οι οποίες θα φέρουν επενδύσεις, θα ανοίξουν θέσεις εργασίας, θα τονώσουν την οικονομία στο πρώτο λιμάνι της χώρας. Στόχος και δέσμευσή μας είναι, αξιοποιώντας τις αρετές του Πειραιά, τις ευκαιρίες του, τις προοπτικές που σήμερα έχουν θαφτεί κάτω από χρόνιες παθογένειες και παθογενείς συμπεριφορές, να καταστήσουμε την πόλη μας, πόλη προορισμό όπως θέλει ο Συνδυασμός μας, το πρόγραμμά μας, το σχέδιό μας για το μέλλον. Πόλη προορισμό των επενδύσεων, της ανάπτυξης και της καινοτομίας που θα προσφέρει δυνατότητες απασχόλησης και δεν θα παράγει ανεργία. Για παράδειγμα, το μεγάλο στοίχημα της μετατροπής της Λιμενοβιομηχανικής Ζώνης Δραπετσώνας – Κερατσινίου σε χώρο πρασίνου, καινοτομίας, τουριστικής αξιοποίησης, πολιτιστικής δράσης, εκπαιδευτικών και καινοτομικών υποδομών, αποσκοπεί στο να δημιουργήσουμε μια νέα δημιουργική σχέση ανάμεσα στο λιμάνι και την πόλη μας, μια σχέση που θα φέρει ανάπτυξη και δουλειές, θα αναζωογονήσει την τοπική οικονομία και την ποιότητα της καθημερινότητάς μας.
Πώς βλέπετε να εξελίσσεται η κατάσταση στο λιμάνι, ύστερα από την εδραίωση των κινεζικών επενδύσεων; Τι σκέφτεστε γενικότερα για το λιμάνι και την αξιοποίησή του;
Οι διαφωνίες που έχω εκφράσει για σημεία της σύμβασης με την COSCO εξακολουθούν και ισχύουν. Άλλωστε και οι ίδιοι οι συντάκτες της έχουν κάνει λόγο για την ύπαρξη «γκρίζων ζωνών» και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τις έχει επισημάνει. Ωστόσο δεν παύει να είναι μια διεθνής σύμβαση που έχει κυρωθεί από τη Βουλή και η ελληνική κυβέρνηση ως τέτοια, έχει δεσμευτεί ότι θα τη σεβαστεί. Με αυτά λοιπόν τα δεδομένα, εμείς ως δημοτική αρχή του Πειραιά θα επιδιώξουμε να έχει η πόλη τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη από τις κινεζικές επενδύσεις στο λιμάνι και από όποιες άλλες επενδύσεις γίνουν, πάντα με γνώμονα τη εξυπηρέτηση του δημόσιου συμφέροντος, του συμφέροντος του Πειραιά και των συμπολιτών μας.
Πώς τοποθετείστε απέναντι σε κεντρικά σημεία της κυβερνητικής πολιτικής, όπως το Μνημόνιο και ο Καλλικράτης;
Το μνημόνιο αποτελεί την Οδύσσειά μας, ο Καλλικράτης την Ιθάκη μας. Γιατί ας μην ξεχνάμε ότι στην προσφυγή στον μηχανισμό στήριξης και στη σκληρή οικονομική «κηδεμονία» φτάσαμε, εκτός των άλλων, γιατί επιτρέψαμε να δημιουργηθεί και ανεχθήκαμε να λειτουργήσει ένα κράτος αναξιόπιστο, αναποτελεσματικό, σπάταλο και διεφθαρμένο. Αν λοιπόν καταφέρουμε να απαλλαγούμε από τις παθογένειες που κατατρέχουν χρόνια τώρα την ελληνική δημόσια διοίκηση, και αυτό ακριβώς είναι το διακύβευμα της διοικητικής μεταρρύθμισης, και το δρόμο της απαλλαγής μας από το μνημόνιο θα βρούμε και τη χώρα μας θα αλλάξουμε οριστικά προς το καλύτερο. Γι αυτό και είναι ασυγχώρητα ανεύθυνοι όσοι επιχειρούν να μετατρέψουν τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές σε πρόβα εξουσίας για τα κόμματά τους, δείχνοντας να μην αντιλαμβάνονται το κρίσιμο στοίχημα της επόμενης μέρας.
Ποιοι είναι οι βασικοί άξονες διαφοροποίησης από την υποψηφιότητα Μιχαλολιάκου;
Ας αφήσουμε τις Πειραιώτισσες και τους Πειραιώτες να κρίνουν, να συγκρίνουν, να προκρίνουν θέσεις, δεσμεύσεις, πρόσωπα. Εκείνοι γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα ποια είναι η διαδρομή, η προσφορά, το έργο που έχουμε ως παρακαταθήκη όλοι όσοι διεκδικούμε την εμπιστοσύνη τους. Δικός τους ρόλος είναι να αξιολογήσουν ποια προγράμματα «ονειροβατούν» και ποια «πατούν γερά στα πόδια τους». Δικός τους ρόλος είναι να αξιολογήσουν ποιος εκ των υποψηφίων δημάρχων του Πειραιά έχει την εμπειρία, τη γνώση, την αποφασιστικότητα, την εργατικότητα, με μια λέξη την ικανότητα, να λύσει τα χρονίζοντα προβλήματα της πόλης τους, να φροντίσει τις γειτονιές τους, να βελτιώσει την καθημερινότητά τους, να καλύψει στοιχειώδες ανάγκες τους. Ο τρόπος με τον οποίο άσκησα τις δικές μου αρμοδιότητες στη Νομαρχία είναι, κατά τη γνώμη μου, ένα προφανές κριτήριο για την αξιολόγησή μου από τους συμπολίτες μου. Και σε ό,τι αφορά τον συνδυασμό μας, είμαι βέβαιος ότι οι συμπολίτες μου γνωρίζουν ότι και έτοιμοι είμαστε και την αξιοπιστία των προτάσεων έχουμε για να βγάλουμε τον Πειραιά από το σκουπίδι, τη μιζέρια, την αδιαφορία, την εγκατάλειψη, τα χρέη, την ανεργία, τον οικονομικό και περιβαλλοντικό μαρασμό, δημιουργώντας ένα διαφορετικό αύριο για το πρώτο λιμάνι της χώρας. Ένα αύριο αντάξιο των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του και των προσδοκιών όλων μας. Γι’ αυτό το αύριο καλούμε κάθε Πειραιώτισσα και κάθε Πειραιώτη, πέρα και έξω από κομματικές ταυτότητες, να δώσουμε τα χέρια και να προχωράμε μαζί, κάνοντας μια καθαρή συμφωνία. Καθαρή συμφωνία όπως είναι το όνομα, το σύνθημα, το μήνυμα του συνδυασμού μας. Καθαρή Συμφωνία, όπως θέλουμε να κάνουμε την πόλη μας καθαρή αλλά και όπως ταιριάζει στην αξιοπρέπειά τους, στη ντομπροσύνη τους, στη «μαγκιά» και το φιλότιμό τους.
Πώς κρίνετε τη δημαρχία Φασούλα; Πως τοποθετείστε απέναντι σε δηλώσεις του ιδίου ότι σαμποτάρατε την υποψηφιότητά του τόσο ως δημάρχου Πειραιά όσο και ως αντιπεριφερειάρχη στο ψηφοδέλτιο του κ. Σγουρού;
Όπως σας επεσήμανα δεν είναι δικός μου ρόλος να κρίνω απερχόμενους και επερχόμενους δημάρχους. Σε κάθε περίπτωση θεωρώ άδικο -- και θα έλεγα και εύκολο στόχο - να φορτώνουμε κάθε φορά σε κάποιον ή κάποιους δήμαρχους την αποκλειστική ευθύνη για τον ποταμό άλυτων, συσσωρευμένων ζητημάτων που έχουν πνίξει τον Πειραιά. Όσο για τις δηλώσεις του Παναγιώτη, δεν χρειάζεται να ανταπαντήσω. Οι προσπάθειες που έκανα για να βοηθήσω το Δήμο του Πειραιά και τον ίδιο προσωπικά είναι αδιάσειστα τεκμήρια των διαθέσεών μου απέναντί του. tvxs.gr  

Δεν υπάρχουν σχόλια: