Ένα θέμα αμφιλεγόμενο και πολυσυζητημένο είναι οι συνέπειες της πλήρους ελευθερίας.Δεν είναι λίγοι αυτοί που χαρακτηρίζουν την πλήρη ελευθερία ως υπερβολική ελευθερία,ταυτίζοντας την με τη σκλαβιά.Προκειμένου να καταλήξουμε σε σαφή συμπεράσματα για ό,τι αφορά την απόλυτη ελευθερία πρέπει πρώτα να μελετήσουμε την έννοια της ελευθερίας αυτής καθαυτής.
Η λέξη ελευθερία από μόνη της είναι έννοια αρκετά γενικοποιημένη.Αν κάποιος ήθελε να την αναλύσει θα έπρεπε να αναφέρει τις πτυχές της.Λόγο χάρης για να ισχύσει ένα δημοκρατικό πολίτευμα πρέπει εκτός των άλλων να υπάρχει και ελευθερία.Συγκεκριμένα πρέπει να υπάρχει ελευθερία έκφρασης,πνεύματος και σώματος.Όταν αυτά τα τρία χαρακτηριστικά της ελευθερίας υφίστανται τότε κάνουμε λόγο για
απόλυτη ελευθερία.Ο άνθρωπος στη σύγχρονη κοινωνία μαθαίνει να ζει κάτω από περιορισμούς,κανόνες και νόμους.Πολλές φορές η μορφή της απαγόρευσης αποκτά παράλογο χαρακτήρα.Αυτό φυσικά γίνεται σκόπιμα και έχει στόχο την εξυπηρέτηση ατομικών συμφερόντων.Γενικά όμως παρατηρείται στον άνθρωπο(κατά πλειοψηφία) μια τάση να αρνείται την απόλυτη ελευθερία.Ο άνθρωπος φοβάται την πλήρη ελευθερία κι αυτό κυρίως γιατί δεν έχει ζήσει μ΄αυτή αλλά και επειδή τη συνδυάζει με την εγκληματικότητα.Σκεπτόμενος κανείς μια κοινωνία στην οποία θα υπάρχει απόλυτη ελευθερία,το πιο πιθανό είναι να φανταστεί μια χαοτική κατάσταση στην οποία επικρατεί σύγχυση και αταξία.Όμως κάνει ένα μεγάλο λάθος...........
ή καλύτερα παραλείπει κάτι εξαιρετικά σημαντικό.Στην άνομη κοινωνία που στοχάστηκε ξέχασε να συμπεριλάβει την ελευθερία του πνεύματος.Σίγουρα εαν αυτό το είδος της κοινωνίας εμφανιζόταν σε παλαιότερες εποχές στις οποίες η λέξη πολιτισμός ήταν άγνωστη,τότε η κατάσταση θα ήταν τραγική.Αλλά σε μια σύγχρονη και ανεπτυγμένη εποχή είναι δυνατό να υπάρξει απόλυτη ελευθερία.Φυσικά κάτι τέτοιο δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί άμεσα.Χρειάζονται συνεχόμενες προσπάθειες και αλλαγές οι οποίες σταδιακά θα προσεγγίζουν ολοένα και περισσότερο αυτή την ιδανική κοινωνία.
ή καλύτερα παραλείπει κάτι εξαιρετικά σημαντικό.Στην άνομη κοινωνία που στοχάστηκε ξέχασε να συμπεριλάβει την ελευθερία του πνεύματος.Σίγουρα εαν αυτό το είδος της κοινωνίας εμφανιζόταν σε παλαιότερες εποχές στις οποίες η λέξη πολιτισμός ήταν άγνωστη,τότε η κατάσταση θα ήταν τραγική.Αλλά σε μια σύγχρονη και ανεπτυγμένη εποχή είναι δυνατό να υπάρξει απόλυτη ελευθερία.Φυσικά κάτι τέτοιο δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί άμεσα.Χρειάζονται συνεχόμενες προσπάθειες και αλλαγές οι οποίες σταδιακά θα προσεγγίζουν ολοένα και περισσότερο αυτή την ιδανική κοινωνία.
Κάπου εδώ τίθεται πάλι ένα εξίσου σοβαρό και αμφιλεγόμενο θέμα.Είναι αυτό της ανθρώπινης φύσης ή συμπεριφοράς.Υπάρχουν αυτοί που πιστεύουν ότι ο άνθρωπος γεννιέται πονηρός,γεννιέται πανούργος και διεφθαρμένος.Υπάρχουν όμως και οι άλλοι που θεωρούν ότι η κοινωνία είναι η κύρια αιτία της διαμόρφωσης της συμπεριφοράς του ατόμου.Έτσι,αν το άτομο μεγαλώσει σε διεφθαρμένη κοινωνία το πιο πιθανό είναι να ενταχθεί σ΄αυτή και να γίνει μέρος της.Με την ίδια λογική εάν μεγαλώσει σε μια πιο ανθρώπινη κοινωνία με τίμιους και αξιοπρεπείς ανθρώπους το πιο πιθανό είναι ότι θα ενστερνιστεί και ο ίδιος τις αξίες τους.
Είναι αποδεδειγμένο ότι περιοχές στις οποίες υπάρχει ελευθερία στο λόγο,στη πνευματική εξέλιξη και στο σώμα δεν παρατηρείται εγκληματικότητα.Παλαιότερα αναφέραμε ως παράδειγμα την πόλη Άαρχους στη Δανία στην οποία η εγκληματικότητα είναι στο μηδέν οπότε δεν υπάρχει ούτε και αστυνομία.Αστυνόμος εκεί είναι ο ίδιος ο πολίτης.Το γεγονός ότι δεν υπάρχει εγκληματικότητα σημαίνει πως όλοι οι κάτοικοι της πόλης είναι συνειδητοποιημένοι και λειτουργούν με γνώμονα το ομαδικό-κοινωνικό-συμφέρον.
Αίτια της εγκληματικότητας είναι η οικονομική ανέχεια και η νοητική χειραγώγηση.Η τηλεοπτική ζημιά που έχει προκληθεί και η ασταμάτητη προβολή της βίας μαγαρίζει τη συνείδηση. Σε συνδυασμό με τη φτώχεια(η οποία προέρχεται απ΄την πολιτική διαφθορά) δημιουργούνται και πολλαπλασιάζονται τα κρούσματα εγκληματικότητας.
Είναι πολύ εύκολο θεωρητικά με τις γνώσεις που κατέχουμε σήμερα για τον άνθρωπο,το σώμα του,τη ψυχολογία του και το μυαλό του να θεμελιώσουμε κοινωνίες βασισμένες στην ελευθερία του νου.Και η ελευθερία του νου ή διαφορετικά η απαλλαγή από φανατισμούς και εγωκεντρικές ιδέες είναι το στοιχείο που αλλάζει τα δεδομένα της ουσίας απ΄την άλλοτε χαοτική πολιτεία που φανταστήκαμε.
Τίποτε δεν είναι αδύνατο,τίποτα δεν είναι ουτοπικό ειδικά με τις γνώσεις που κατέχουμε σήμερα.Αυτό που απαιτείται για να προκύψουν ευνοϊκές αλλαγές είναι η διάθεση,η γνώση και τέλος η αντιπαράθεση στο υπάρχον σύστημα το οποίο είναι πλέον εξειδικευμένο στη τύφλωση του νου και την παρεμπόδιση της πολυπόθητης ελευθερίας. Ανθρωπινη Επανασταση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου