Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2010

«Ο φύλακας στη σίκαλη»

  Μικρο αφιερωμα στον Τζερόμ Ντέιβιντ Σάλιντζερ..............
Πέθανε χθες σε ηλικία 91 ετών στο Νιου Χάμσάιρ ο διάσημος Αμερικανός συγγραφέας Τζερόμ Ντέιβιντ Σάλιντζερ που έχει γράψει το κλασικό μυθιστόρημα «Ο φύλακας στη σίκαλη», που δημοσιεύτηκε το 1951, ανακοινώθηκε από τον ατζέντη του.
Ο συγγραφέας πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του κλεισμένος στο σπίτι του στην μικρή πόλη Κόρνις του Νιου Χαμσάιρ, όπου έγραψε και το μυθιστόρημα που τον έκανε έναν από τους σημαντικότερους συγγραφείς των ΗΠΑ.
Παρά την μεγάλη επιτυχία του έργου του «Ο φύλακας στη σίκαλη», o Σάλιντζερ αποφάσισε να αποσυρθεί από τα φώτα της δημοσιότητας, παύοντας να δημοσιεύει έργα του από το 1965 και μετά, αφού πίστευε ότι η χαρά της συγγραφής είναι αυτό που τον ενδιαφέρει, η δημοσίευση "είναι ένας ενοχλητικός μπελάς".
Ο Σάλιντζερ έχει δημοσιεύσει γενικά πολύ λίγα έργα και συλλογές μικρών ιστοριών στην καριέρα του, όπως τα «Εννέα ιστορίες», «Φράνι και Ζούι», «Τέλεια μέρα για μπανανόψαρα» και «Ψηλά σηκώστε την σκεπή-Σέιμουρ»                                                                                      Τζέρομ Ντέηβιντ Σάλιγκερ (1951), Ο φύλακας στη σίκαλη

Λίγα βιβλία διαβάστηκαν σαν το πρώτο μυθιστόρημα του Τζ. Ντ. Σάλιγκερ που τον καθιέρωσε ως τον σημαντικότερο συνεχιστή της μεγάλης αμερικανικής λογοτεχνίας του 20ου αιώνα.
           Ο φύλακας στη σίκαλη θεωρείται ένα αριστούργημα της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Πρωτοποριακό δείγμα γραφής ως προς το ύφος και την τεχνική του, έχει μια σημασία που ξεπερνά τα όρια της λογοτεχνίας. Ο κεντρικός του ήρωας πήρε διαστάσεις μυθικής φυσιογνωμίας, και παντού οι έφηβοι ταυτίστηκαν μαζί του.
Ο Χόλντεν Κώλφηλντ, ο ευαίσθητος και μπερδεμένος ήρωάς του, αφηγείται με το δικό του ξεχωριστό τρόπο, σ’ ένα κράμα γλώσσας γυμνασιόπαιδου και μάγκα, τη φυγή του απ’ το γεμάτο υποκρισία κόσμο των μεγάλων, τις περιπέτειές του καθώς αναζητάει την αθωότητα και την αλήθεια.
Ο Σάλιγκερ εκπλήσσει με την ικανότητά του να απεικονίζει  μέσα από τα εφηβικά μάτια τη συμβατικότητα και την υποκρισία στις κοινωνικές σχέσεις που συνάπτονται εντός και εκτός του σχολείου, καθώς και την αντιφατικότητα των συναισθημάτων. Ολόκληρο το έργο του διαπερνιέται από μια πίκρα για τη χαμένη αθωότητα της παιδικής ηλικίας.....

Δεν υπάρχουν σχόλια: