Νέα μυστικά αποκάλυψε η περίφημη Μόνα Λίσα κάτω από το φως ακτίνων Χ. Η επιστημονική έρευνα καταδεικνύει τη λεπτότητα της τεχνικής του σφουμάτο που χρησιμοποιούσε ο Λεονάρντο ντα Βίντσι ώστε να αποφύγει τις αντιθέσεις μεταξύ των χρωμάτων και να κάνει ομαλή τη μετάβαση από το φως στη σκιά.
Κάτω από την εξέταση των ακτίνων Χ βρέθηκαν η Μόνα Λίσα και άλλα έξι πορτρέτα του ντα Βίντσι από τις αίθουσες του Λούβρου. Πρόκειται για τον "Ευαγγελισμό", την "Παναγία των Βράχων" την "Ωραία Σιδηρουργό", τον "Άγιο Ιωάννη" τον "Βάκχο", την "Αγία Άννα" και την "Παρθένο και το Βρέφος". Οι επιστήμονες επικεντρώθηκαν στη μελέτη των προσώπων που καθίστανται εμβληματικά με την εικαστική απόδοση του "σφουμάτο", μία τεχνική διαδεδομένη στην Αναγέννηση.
Η τεχνική χαρακτηρίζεται από τη λεπτότητα των στρωμάτων των ημιδιαφανών αδρών γραμμών.... Στην περίπτωση των επιχρίσεων, πολλές στρώσεις, πάχους μόνο 1-12 microns (χιλιοστά του χιλιοστού) η καθεμία, αόρατες με γυμνό μάτι, έχουν απλωθεί για να επιτευχθεί συνολικό πάχος που δεν υπερβαίνει τα 30-40 microns.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου